Järgmine nädalavahetus on toomas ühe selle aasta kõige oodatuma sündmuse. Tartus toimub 4-6. september Rally Estonia ehk WRC Eesti ralli etapp. Esmakordselt Eestis. Ralli toimub lisaks Tartu teedele ka Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel. Kohale tulevad peamised tippsõitjad eesotsas Ott Tänakuga. WRC autod ei ole ainukesed, mis on rajal. Kaasa saab elada ka R5 ja Junior WRC klassi autodele. Erinevates klassides on lisaks Ott Tänakule veel mitmeid eestlasi. Kindlasti Karl Kruuda R5 auto roolis.
Enne rallile minekut tasub teha palju eeltööd ja tutvuda erinevate materjalidega. Koostööd Betsafe’iga on WRC ralli vahel toimunud kohta teinud häid ülevaateid erinevatest valdkondades just Ott Tänak isiklikult oma blogis. Amortisaatori postituses räägin Ott näiteks sellest, kuidas ülesõitudel ehk katsete vahel tegeletakse kõrguse reguleerimisega. Hoidke seega silmad lahti. Mida siledam tee, seda madalama autoga sõidab Ott ja mida halvemas seisus tee, seda rohkem on distantsi vaja maa ja auto vahele:
Hüpped on võrreldes eelmise aastaga väiksemaks tehtud. Teed on aga kiired ja need soosivad kindlasti teatud sõitjaid. Ott Tänak on kindlasti sõitja, kes armastab kiireid radu. Ott Tänaku ralli võitmise koefitsient on 2.60, talle järgnevad Sebastien Ogier 3.00 koefitsiendiga ja seejärel juba Elfyn Evans, Kalle Rovanperä. Oodatud madal on Thierry Neuville võidu koefitsient 15.00, sest talle ei sobi kiired kruusarajad. Tahate veel eestlastele panustada, siis George Grussi võidu koefitsient on 1001.00. Huvitavaid panuseid leiab veel selle osas, et kes võidab WRC koguarvestuse lõouks meeskondlikult, kas Hyundai Motorsport (võidu koefitsient 1.75), Toyota Gazoo Racing (koefitsient 2.01) ja M-Sport (koefitsient 21.00). Eraldi saab panustada veel sellele, et kes võidab Sebastien Ogier vs Ott Tänak ja lisaks Thierry Neuville vs Kalle Rovanperä. Tulles tagasi Rally Estonia juurde, siis Neuvillei kehva tulemust ja aeglasest tempost Lõuna-Eesti rallil aga ei tasu ülemäära suuri järeldusi teha. Kohe alguses ei leidnud ta paremat tempot, sest tal oli kaardiga probleeme. Hiljem tegeles ta palju erinevate seadete proovimisega.
Juba eespool räägitud Karl Kruuda tegi koos Rauno Paltser ja Gustav Kruudaga PowerStage podcast’is Rally Estonia ülevaate. Kirjeldati, kuidas arvatavasti on rallil üritatud ka tempot maha tõmmata hüpete reguleerimise ja lõikude kitsamaks muutmisega. Huvitav vestlus peeti ka maha selle üle, et kes on peamine Ott Tänaku konkurent. Kas selleks võib tõusta Kalle Rovanperä?
Seetõttu tuleb ka minna raja äärde kaasa elama, et Tänak tunnetakse koduraja tuge ja eestlaste rallipidu lõppeks meie sõitja võiduga. Hoolimata piletimüügi probleemidest (esimesed 1-2 tundi peale piletite müügile tulekut oli väga raske neid Rally Estonia kodulehelt osata), said piletid vägagi kiiresti otsa. 16 000 piletit müüdi suures osas Eestis, kõiges üheksakümmend seitse protsenti piletitest saadeti Eesti pakiautomaatidesse. Ülejäänud kolme protsendi piletite omanikeks said suures osas lätlased, soomlased ja leedukad. Klassikalist rallielamust küll ei saa aga üritus tõotab tulla väga innovaatiline. Mitmed lahendused võivad olla hetke reaalsuses teerajajad. Etapi peakorraldaja sõnul on mitmed teised rallide korraldajad juba pööranud pilgud Eesti etapi poole. Eesti etapp on edukas, siis on võimalus, et palju siin välja töötatud lahendusi võetakse üle. Usutakse, et ka F1 võib olla huvitatud siinsetest uutest lahendustest, mis on välja töötatud.
Kes raja äärde ei saa minna, neid kutsub EAS-i turismiarenduskeskus liituma virtuaalse fänniarmeega. Osalemiseks salvesta endast üksi või koos sõpradega lühike klipp, kuidas sa või teie oma lemmiktiimile kaasa elate. Videosid kuvatakse sõitjatele suurtele ekraanidele erinevate kiiruskatsete lõppudes. Samuti toimub videote jagamine sotsiaalmeedias. Rallile ei jõua, siis omakorda tasub kaasa elamise võimendamiseks valida välja oma lemmikud ja nende võidule panustada. Tuletame meelde, et panustada tuleb vastutustundlikult ja tegemist ei ole rahaliste probleemide lahendamisega. Mõnusaid rallielamusi kas raja ääres või ekraani vahendusel! Naudime seda enneolematut võimalust, mille Rally Estonia korraldusmeeskond on meieni toonud.